untuk kamu sayang

♥waktu sekaRang♥

Tuesday, May 31

RM 6.20

RM 6.20

Lunch ari ni aku spent blanje mkn aku dengan harge RM6.20.

MAHAL GILER....! (mahal ke.???)

Yelah.. Bukan aku makan western pon.. Fast food ke... mmg la mahal

Menu

Nasi putih (1/2 je) ----- rm1.20
daging goreng dengan kacang ----- rm2.00
sambal petai dengan udang----- RM3.00  (cipot je pon aku amek tadi)

Ni setakat lauk kampong dengan nasik setengah je pon...

Pakcik: sume skali 6inggit duaposen
(aku tergamam sekejap)

aku: daging 2 bape inggit pakcik...

pakcik: 2inggit je
(then pakcik 2 kire balik mknn aku spt x puas ati dengan pertanyaan aku tadi) \

Pak cik: knp dik, mahal ke..

AkuA'ah (dengan slumber nye)

dalam hati pon berkate: jgn sampai nnt aku lalu depan kedai dia, aku nampak kertas2 yang bertampal (FOR SALE) >>>>>>lingkup<<<<<

nak kate harge minyak x naik pon..! ni lah dia org melayu kita... adehhh.....



kedai mane..???
kedai rebung dekat seksyen 7 Shah Alam
(memang pangkah la dh pas nie)



aku still nak citer jugak walaupon korg x nak tahu... hahahahha...



Thursday, May 26

kami x kire...kami lapar..=)











P/S: muke x tawu malu mmg macam nie... tapi ape pon kami x kesah.. jnji kami konyang... kikikiki....

antare bingkisan 2 hati... 1 jiwa...♥








DAN HASILNYA IALAH........
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
v
v
v
v




NI LAH DARI PIHAK LELAKI....

NI DARI PIHAK POMPUAN....




SUMER SKALI
13 VS 21..... tu x termasok waktu aku tunang ri 2... 29 vs 11....
nak di totalkan sume skali
50 vs 24

Ya Ampun pak.....
tapi xpela.. rezki 2 ade... moge yang sudi sponser2 nie... syukur alhamdulillah...
Moge dilimpahi rezki dari-Nya..
Amin....

Friday, May 20

miss u ♥♥♥





Seperti seorang yang kehilangan sesuatu yang amat bernilai...


Sungguh kelihatan seperti mengingati dan memerlukan seseorang....


meRINDUi insan yang telah bersame selama 22 tahun 9 bulan dan beberapa hari....







seperti kanak-kanak yang selalu bersama TEDDY BEAR nye...

Tetapi sekarang tidak lagi....








Mum
Dad




Thursday, May 19

Berkongsi Cerita tentang 11 Perkara

Ciri-Ciri Isteri Solehah

1- Mengakui dan menerima kenyataan bahawa suami ialah ketua keluarga  - aku setuju 101%.. kompem2 suami adelah ketua kuarge

2- Memberi keutamaan hak suami kerana bagi seorang isteri tidak ada hak yang lebih utama kepadanya selain hak suami. - makne nye aku kene selalu mengalah aje la nie...

3- Bersifat amanah iaitu menjaga maruah diri sendiri sebagai isteri dan menjaga maruah suami terutama di dalam perkara-perkara rahsia peribadi dan rumah tangga. Isteri ialah orang yang paling hampir kepada suami yang tahu segala kekurangan dan kelemahan suaminya. Membuka rahsia suami atau menyebarkannya akan menjejaskan kewibawaan suami, sekali gus menggugat keharmonian rumah tangga kerana suami telah hilang kepercayaan terhadap isteri. - aku akan jage

4-Bijaksana mentadbir harta benda suami tanpa membazirkannya. Jangan meminta sesuatu yang di luar kemampuannya kerana hal yang demikian akan menyebabkan tekanan dan ketegangan di dalam kehidupan suami. - makne nye aku kene jadi akauntant kat rumah jgk la...

5- Sentiasa bersedia untuk menggembirakan hati suami, sama ada dengan tingkah laku yang menawan, tutur kata yang menjadi penawar serta perhiasan diri zahir dan batin.- insyaAllah.. dh jadi tanggungjawab
6-Isteri wajib mentaati yakni PATUH (teringat tok kadi soal aku makne taat) perintah suaminya selagi ia tidak bertentangan dengan kehendak Islam. Tetapi sayangnya ramai di kalangan suami yang menyalahgunakan pengertian taat ini. Mereka mengambil kesempatan untuk membebankan isteri dengan pelbagai hal yang tidak wajar. -aduhh.. yang ni slalu aku x amek endah..berdosenye.. kene berubah nie
7- Berusaha menambah ilmu pengetahuan dan mempertingkatkan nilai-nilai akhlak yang murni supaya sejajar dengan petunjuk yang diarahkan oleh Islam mengenai sahsiah seorang isteri yang seharusnya dipilih oleh suami.-kene sambung amek degree la jawap nye =p

8-Mempunyai sifat redha, yakin diri serta tawakal kepada Allah untuk menghadapi sebarang masalah dan cabaran hidup berkeluarga - moge dikuatkan hati ini dengan segala dugaan yang menimpa 

9- Membantu dan menolong suaminya agar menjadi anak yang sedia berbakti kepada kedua-dua ibu bapanya, lebih-lebih lagi ibunya yang telah lanjut usia, uzur dan miskin kerana tanggungjawab anak lelaki lebih berat dan lebih utama terhadap kedua-dua ibu bapanya. -tapi saye pon ade ibu & ayah lagi.... mcm mane..??
10- Bersedia menjadi penyokong kuat kepada perjuangan suaminya iaitu perjuangan yang tidak menyimpang dari garis-garis yang dibenarkan oleh Islam. - always....!

11- Berusaha menjadi ibu yang baik, bertanggungjawab mendidik dan mengasuh anak-anaknya menjadi baik dan dapat melaksanakan hukum-hakam agama, berakhlak mulia sehingga menjadi teladan kepada orang ramai. -maaf..aku belum begelar seorang ibu.. InsyaAllah suatu hari nnt aku menjadi seorang mama yang baik... =)







Sekian

Wednesday, May 18

Thursday, May 5

Malam Berinai


Selepas Majlis Pernikahan Berlangsung (dengan sekali lafaz sahaja oke), Majlis Berinai di langsungkan...



ustaz dari Tapah...


Isteri kepada Ustaz


Bapa Mertua ku... Zainal Abidin


Mak mertua ku.... Siti Zaleha


Cik Mas..


Ibu kesayangan ku... Rodziah


Ayahku Tersayang... Mukit


Kakak Iparku... Siti Fahezah


Akak ku tercinta... Umi Kalsom

Nenek saye....!


Atok belah lelaki....



abang ipar.... abg pali...


bapa sedara....

mak long...


mak bangcik...

kak yah,...



mak sedara...






Wednesday, May 4

sepanjang Majlis Pernikahan 23 April 2011

kring...kring... halu...halu...
ni la gelagat org berkahwen.... mcm2 nk tnye dekat bakal laki dia 2... sibuk sgt tnye mcm2// kih3..


kusyuk mendengar taklimat dari tok kadi....
(tenkiu tok sebab x bnyk tanye...


ayahku sebagai wali...
aku nikah kan dikau dengan anakku....


alhamdulillah... akhir nye dengan ini saye UMI SALAMAH MUKIT menjadi milik kamu MOHD RAFIZAN ZAINAL ABIDIN


pengantin perempuan dibenarkan keluar dari kamar beradu...


kertas pe yg dia sign nie....


selesai...


hantaran dari pihak laki...


acara batal air sembahyang....




bersama dengan mas kawen